17.11.2014

Tigera - rysowanie i cieniowanie twarzy

No hej!
Cóż, pewnie już o mnie zapomniałyście, ale oto jestem!;)
Dziś pokażę Wam, jak wykonuję twarz każdej modelki, oraz pogadam trochę o cieniowaniu.Nazwy kredek DERWENT piszę pochyłą czcionką, tak dla różnicy...reszta kolorów to koh-i-noor 72 polycolor. A więc do dzieła!!!



kredką Light Sienna zaznaczamy cienie, obramowując twarz i zarysowując nos, podbródek,kąciki ust.
(trzymamy kredkę pochyloną) tym samym odcieniem zaczynamy cieniować
cieniujemy, aby uzyskać jaśniejszy kolor lżej przyciskamy kredkę(na nosie, podbródku, policzkach)
lekko, bokiem kredki Mars Orange pogłębiamy cienie
kredką Light Sienna cieniujemy usta, odbłysk znajduje się na dolnej wardze
czarną kredką Ivory Black jak na zdjęciu obramowujemy tęczówki, a potem chm, jak by to wyjaśnić... po prostu paczcie:)potem szarą, zieloną...
cieniujemy oko szarym
to samo robimy z drugim okiem i podkreślamy trochę rzęsy:)) ja akurat narysowałam jeszcze jakieś tam gwiazdki;)
I gotowe!!!
Jeśli macie jakieś uwagi lub pomysł na następne tutoriale, to śmiało piszcie!!!


A tymczasem trochę o cieniowaniu...
Przede wszystkim cieniowanie to rzecz podstawowa w realistycznym rysunku.Podstawowa zasada jest taka, że tam gdzie coś jest wypukłe, jest jaśniejsze, a jeśli wklęsłe ciemniejsze.
Jeśli ustalimy punkt, z którego pada światło, to od tej strony obiekt jest jaśniejszy.Jeśli coś jest innego znajduje się od tej samej strony, co oświetlenie, będzie rzucać cień.Jako przykład podaję mój odręczny rysunek (Gollum: My precious). Spójrzcie, światło pada od góry, z prawej, i jego uniesiona ręka rzuca cień na twarz i ucho.:)

Widzicie? 
A teraz jeszcze jedna moja przykładowa praca odręczna (The Werewolf ), światło z prawej strony...

A sorry, że na boku...:(
No to już chyba tyle na dziś... Co sądzicie o przykładach? Przydatne?
No to trzymajcie się!








10 komentarzy: