30.11.2015

Rysuj z JulaLou - Jak rysować włosy?

Hej, wczoraj udało mi się zrobić dla Was zdjęcia do tutorialu a jakiś czas temu nagrałam filmik. 
Filmik dotyczy cieniowania włosów, ale pokażę także jak rysować grzywkę, proste włosy, warkocze, pasemka. Mam nadzieję że Wam się przydadzą :)
Włosy rysowałam na obrysach LillaLou żebym nie musiała rysować głów :)


1. Jak cieniować włosy?

Jak cieniować włosy pokazałam na tym filmiku - tutaj tak dosyć ogólnie.
Jakość kiepska (telefon), ale mam nadzieję że widzicie jak rysuję. Znalazłam statyw od aparatu więc jak będę miała czas i pomysły, to może nagram kolejny filmik?Tylko że nie mam na laptopie żadnego programu do obrabiania, więc musiałoby być rzeczywiste tempo...


2. Rude, proste włosy i grzywka

...Czyli tutorial ze zdjęciami!

Rysujemy łuk, linię która będzie grzywką.


 Rysujemy kreski, żeby grzywka nie była paskiem, ale pasmami włosów.


 Zaznaczamy czubek głowy, rysujemy proste włosy.


 Zaznaczamy końcówki włosów.


Do cieniowania będą nam potrzebne kredki:
  • czarna,
  • brązowa,
  • ciemnopomarańczowa,
  • jasnopomarańczowa,
  • pomarańczowożółta,
  • biała.


 Końcówki lekko cieniujemy czarną kredką.
W cieniowaniu włosów ważne jest, by linie zaczynały się na końcówkach - chodzi o to, żeby ruchy kredki były kreseczkami w górę lub w dół, nie możemy robić zygzaków.


Dokładamy brązowy (niestety tutaj go nie widać) i pomarańczowy. Kreski powinny być dłuższe niż w poprzednim kolorze i dłuższe przy brzegach, a krótsze w środku.


 Tak samo z jasnopomarańczowym, żółtopomarańczowym. Białą kredką zapełniamy wolne miejsce pośrodku i rysujemy kreski od środka na zewnątrz (w górę i w dół).



Możemy także poprawić cienie od dołu czarnym i ciemnobrązowym, a gdy stwierdzimy, że nasz biały za mocno pokrył włosy - powtarzamy cieniowanie jasnopomarańczowym.
Gotowe :D

 3. Warkocz i pasemka

  Rysujemy zwykłe, krótkie włosy. Możemy narysować grzywkę na bok - w ten sam sposób co prosta, ale z linią na ukos. Rysujemy kreskę - będzie ona naszym warkoczem. Nie musi być prosta  - ja zrobiłam warkocza opadającego na ramię.

 Zaznaczamy grubość warkocza dwoma liniami. U góry będzie szerszy, a na dole węższy.



 Rysujemy na zmianę linie do środka (na ukos). Żeby było nam łatwiej, można wybranym kolorem zazaczyć poszczególne części warkocza rysując "listki".


 W warkoczu cieniujemy osobno każdy narysowany "listek". Do grzywki, włosów u góry użyjemy kolorów:
  • czarny,
  • ciemnobrązowy,
  • brązowy (średni),
  • jasnobrązowy,
  • (niekoniecznie) kremowy/kremowobrązowy (bardzo jasny brązowy),
  • biały,
Do "listków" wystarczy użyć:
  • czarnego,
  • ciemnobrązowego,
  • jasnobrązowego,
  • białęgo.




Pasemka

Ja robię dwa kolory pasemek - niebieskie i różowe.
Będziemy potrzebować po dwa/trzy odcienie do każdego oddzielnego pasemka (jeśli będą innych kolorów).
Ja użyłam ciemnoróżowego, jasnoróżowego, ciemnoniebieskiego, jasnoniebieskiego.
Jaśniejszymi odcieniami rysujemy pasemka - w warkoczu będą znajdowały się co kilka "części" warkocza.


Ciemniejszym kolorem pogrubiamy i cieniujemy od góry i dołu. Jaśniejszym rysujemy resztę, środek.




Elementy z pasemkami cieniujemy tak samo, ale omijając pasemka.
Cieniujemy całe włosy od najciemniejszego do najjaśniejszego koloru, tak samo, jak pokazałam wyżej. 




Cieniujemy tak samo jak w przypadku prostych włosów. Na końcu jeszcze raz cieniujemy czarnym wszystkie końcówki i środek warkocza.

 Gotowe!

Kto wie, może komuś ten tutorial pomoże?
Przepraszam, że znowu się spóźniłam - miał byś w sobotę, ale pomyślałam, że byłby za krótki, więc wczoraj zrobiłam jeszcze jedną fryzurę do tutorialu...

Lepiej poczekać i zrobić porządny tutorial!

 Piszcie jaki chcecie kolejny, ale chciałabym zrobić nie w LL, ale taki po prostu o rysowaniu. Wybiorę najlepszą według mnie propozycję (oczywiście jeśli będę w stanie ją zrobić). 
P.S. Wolicie tutorial z filmem czy zdjęciami?


Jeśli chcecie zobaczyć moje rysunki oraz mnóstwo innych rzeczy, nie tylko tutoriali - zapraszam was na mojego bloga - JulaLou Art!

7 komentarzy:

  1. Napewno skorzystam przy testowaniu kredek polycolor jak przyjdą

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi ostatnio pomagasz w projektach dzięki teraz zrozumiałam jak to robić może kiedyś będę taka wspaniała jak ty dzięki za pomoc

    Frędzelek PS. Włosy twojej roboty wyglądają jak żywe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, nie masz pojęcia jak bardzo cieszę się ze mogę komuś pomóc ^-^

      Usuń
  3. Anonimowy12:12 PM

    Super, ja zawsze dawałam czarny cień na włosach na końcu. Na pewno teraz lepiej mi wyjdzie jak już wiem! Dziękuję. :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Lol!CHCIAŁBYM UMIEĆ TAK RYSOWAĆ.

    OdpowiedzUsuń